Museum Stukken in Brabant

Brabant staat vol met oudere gebouwen, er zijn een aantal gebouwen tussen die men als museumstuk gaat beschouwen. Hierbij kan men denken aan de gebouwen die te vinden zijn in ’s Hertogenbosch. In deze stad kom je veel gebouwen tegen die nog in de oorspronkelijke oude staat zijn. Loop maar eens door de straten in deze stad en je kunt hier zelf gaan ontdekken welke stukken je als museumstuk zou beschouwen. Hier kunnen de meningen nog wel over verschillen want vanaf welk jaar is een gebouw een museumstuk?

Het kan ook zijn dat het wordt beoordeeld op de staat en de mooie extra aspecten die zich aan een gebouw bevinden, bijvoorbeeld letters die nog in de muur zijn gegraveerd. In ieder geval is de stad een goede plaats om gebouwen te gaan bekijken die als museumstuk beschouwd kunnen worden. Er zijn veel gebouwen waar je zo in en uit mag lopen en dan zie je vanzelf waarom deze gebouwen ook beschermd (moeten) worden. Het mooie aan deze stad is dat er veel heel is gebleken uit de vroegere jaren, je kunt hier een dagje rond gaan wandelen en tussendoor een hapje eten en drinken, maak er een gezellige dag van!